top of page
Ieškoti

MAŽIEJI PAGALBININKAI: Kaip įtraukti vaikus į namų ruošą?

Vaikų įtraukimas į namų ruošos darbus yra puikus būdas ugdyti jų atsakomybę, savarankiškumą ir darbštumą.


Vis tik, svarbu užduotis paskirstyti atsižvelgiant į vaikų amžių, kad pareigos būtų tinkamos jų gebėjimams ir sukeltų ne stresą, o motyvaciją.


Palaikymas ir paskatinimas padės vaikams šį procesą vertinti kaip prasmingą ir smagų.


Kodėl svarbu?


Vaikai iš prigimties yra praktiški, greitai besimokantys ir jiems patinka daryti aktyvius darbus. Jie yra puikūs pagalbininkai jau ankstyvajame amžiuje. Mažyliai mėgsta laistyti augalus, spręsti galvosūkius ir tvarkyti aplinką. Žinoma, laukiant, kol vaikas įvaldys visą procesą, prireiks nemažai kantrybės. Bet, laukti tikrai verta.


  • Pradėkime pamažu

Pavyzdžiui, mokant mažylį sutvarkyti stalą, pirmiausia jam parodant, kaip nuo jo surinkinėjami indai. Tada – kaip valomas stalas. Ir taip toliau.

  • Vaikas turi didžiuotis savo darbo rezultatais

Kad vaikas augtų pilnavertiška asmenybe, jis turi matyti savo darbo rezultatus ir jais didžiuotis. Taip yra ugdomi teigiami vidiniai įsitikinimai, suteikiantys jam „vidinį kompasą“ gyvenime.

Jokie „lipdukai“ ar apdovanojimai nepagerina vaiko darbų atlikimo. Jis turi išmokti, kad visi atlieka darbus kartu, kiekvienas įneša savo indėlį. Kad taip yra rūpinamasi vienas kitu.

  • Vaikų darbai – pasiruošimas ateičiai

Bėgant metams, darbai teikia vaikams socialinę, emocinę ir ugdomąją naudą. Juk tai, ką jie išmoksta namuose, vėliau persikelia į klasę, žaidimų aikštelę ar net direktoriaus posėdžių salę.


Maži žingsniai link didelio tikslo


  • Vidinė vaiko motyvacija

Didžiausias sunkumas šiame kelyje yra vaiko vidinės motyvacijos ugdymas. Jei tiesiog piešime būtinų darbų diagramas ir reikalausime tuos darbus atlikti, mažylis gali daryti pavestą jam užduotį nenoromis, vien tam, kad gautų „lipduką“, „saldainį“ ar „pliusą“, bet tai nėra derama išeitis.

Visų pirma, vaikas nesistengs darbo atlikti kokybiškai. Antra, turime ugdyti jo vidinį pasiekimo ir pasitenkinimo jausmą dėl jo darbų rezultato, pavyzdžiui, švarios erdvės.

  • Namų ruoša – (ne)malonus rūpestis

Viena dažniausių klaidų – nesąmoningas vaikų mokymas, kad namų ruošos darbai yra nemalonus rūpestis. Juk vaikai iš prigimties nežino, kuris darbas yra geras, o kuris – blogas. Jie daro tą, ko mes juos mokome, o jų požiūris formuojamas iš pačios artimiausios aplinkos.


"Atsakomybės formavimas prasideda nuo vaikystės. Svarbu ir reikalinga pasakoti vaikučiams apie mažas, bet tuo pačiu dideles pareigybes.

Mano vaikučiai nuo mažų dienų kloja lovytes, tvarkosi žaislus, atlieka smulkius namų ruošos darbus, tokius kaip: šiukšlių išnešimas, indų plovimas, kačiukų maitinimas.

Svarbu įtraukti vaikus į namų ruošą, tai ugdo jų atsakomybę, taip pat moko planuoti laiką, organizuoti užduotis ir bendradarbiauti su šeimos nariais. Bendras darbas padeda kurti ryšį su artimaisiais.


Komplimentai po atliktų darbų suteikia pasitikėjimo jausmą, formuoja teigiamą požiūrį į kasdienius darbus ir atsakomybes.

 

Šiuos metodus taikau ir savo grupėje. Vaikučiai žino kur jų žaisliukai, mokosi juos tvarkytis, stengiasi savarankiškai kloti lovytes. Labai džiaugiuosi, kad savo pavyzdžiu moko draugus būti tvarkingiems ir atsakingiems.


Kiekvieną dieną paskiriu vaikutį, kuris atsakingas už tvarką ir yra dešinioji auklėtojos ranka. Šis būdas vaikus labai motyvuoja ir ugdo atsakomybę. Visuomet pradėkime nuo savęs, nuo savo pavyzdžio ir žinoma šypsenos veide!”


-PIEVOS padalinio, Smalsučių grupės auklėtoja, Daiva


Vaikų ruošos darbai atitinkamai pagal jų amžių


2-4 metai

  • Šiame amžiuje vaikai yra smalsūs ir linkę mėgdžioti tėvus, todėl puikus metas pradėti mokyti juos paprastų ir žaismingų užduočių.

  • Jie gali padėti rinkti ir tvarkingai sudėti savo žaislus. Sudėti skalbinius į skalbimo mašiną. Nuvalyti dulkes iš lengvai pasiekiamų paviršių. Ar padėti dengti stalą (pvz., sudėti lėkštes ir stalo įrankius).

  • Svarbu atlikti šias užduotis kartu, parodyti pavyzdį ir paversti jas smagiu žaidimu. Pavyzdžiui, galite surengti „lenktynes“, kas greičiau surinks žaislus.


5-7 metai

  • Šiame amžiuje vaikai pradeda suprasti savo atsakomybę ir tampa labiau motyvuoti padėti tėvams.

  • Jie gali išimti indus iš indaplovės arba nunešti nešvarius indus į kriauklę. Padėti jums laistyti kambarinius augalus. susitvarkyti savo lovą ir kambario erdvę. Bei padėti surūšiuoti skalbinius pagal spalvas.

  • Sukurkite nedidelę užduočių lentelę, kad vaikas matytų savo progresą ir jaustų pasididžiavimą už atliktus darbus.


MAŽAIS ŽINGSNELIAIS SIEKIAME DIDELIŲ SVAJONIŲ!


 
 
 

Comentarios


SUSISIEKITE SU MUMIS

Dėkojame už Jūsų žinutę, netrukus su Jumis susisieksime

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok
Lopselis-darzelis-Mazieji-stebuklai-logo-color-RGB.jpg

Mažais žingsneliais siekiame didelių svajonių!

Pirmieji sužinokite naujienas:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • TikTok

Nekantraujame su Jumis pasidalinti mūsų pedagogų sukaupta patirtimi, naudingais specialistų patarimais, įžvalgomis bei aktualiomis naujienomis.

Aktualiausias naujienas sužinosite pirmieji!

+370 622 68184

Konstitucijos pr. 21C, Vilnius

Kedrų g. 11, Vilnius

Konstitucijos pr. 15, Vilnius

Verkių g. 37, Vilnius

Mėnulio g. 7, Vilnius

Laisvės pr. 121, Vilnius

I. Šimulionio g. 5, Vilnius

©2025 Mažieji stebuklai

bottom of page